tirsdag den 26. juni 2007

wikis

Wikipedia kender jeg jo godt. Det er et diskussionsemne her på Læsesalen, hvor jeg arbejder.
Det er problematisk at henvise en låner til dette sted. Det kan jo være ok, men det bør være et sted, hvor man henviser til , når alle andre muligheder er opbrugt.
Vi har så mange kilder såvel boglige, som via licenser hvor der er garanterede faglige valide referencer til de fleste ting.
Det er lidt frustrererende at se kolleger ( dog ikke på læsesalen) henvise til wikipedia. Det kan låneren jo selv slå op på.
Men det er fint at man har mulighed for at rette og tilføje til den. og jeg ved, at der blandt unge er stor glæde ved, at man kan dele sin specialviden med andre.

Jeg har dog stor præstationsangst ved at lægge noget ind.
Jeg har bidraget til Forfatterweb - og det var grænseoveskridende at skrive til nettet og det trak tænder ud!
Så jeg har oprettet konti, men ikke skrevet noget - endnu.

Ingen kommentarer: